Gaselin
Det var en ära för Logomotive att samarbeta med Gaselin, ett företag med inriktning på home styling, home staging och inredningsdesign. Vårt mål var att formge en visuell identitet som inte bara reflekterade deras kunnande utan även infångade kärnan i deras distinkta tillvägagångssätt.
Vi utvecklade en logotyp med en tydlig koppling till företagets kärnvärden. Ett gem var den perfekta metaforen, som inte bara symboliserade sammankopplingen av olika element i ett projekt, utan också Gaselins roll som den kreativa kraften som binder samman hem och utrymmen till en harmonisk enhet. Namnet "Gaselin" ett lekfullt portmanteau av grundarnas efternamn.
Home Staging eller Home Styling
Medan det finns flera likheter i koncept och utförande, så finns en avgörande skillnad mellan home staging och home styling. Home staging används när man ska sälja sitt hem och home styling används när man vill styla om sitt hem utan avsikt att sälja. Målet med staging är att avpersonifiera och skapa en mera generellt tilltalande atmosfär. Samtidigt är målet med styling att skapa ett mycket personligt utrymme, som återspeglar preferenser och estetiska smaker hos den nuvarande ägaren. Självklart innebär detta en helt annan strategi för inredningsproffsen, såväl som ett helt annat perspektiv när man har att göra med kunden.
Gaselins nya visuella identitet har blivit ett kraftfullt verktyg för att kommunicera deras professionella och kreativa tillvägagångssätt. Med en logotyp som binder samman och namnet som hyllar grundarnas bakgrund, har vi hjälpt dem att skapa ett varumärke som inte bara reflekterar deras tjänster utan också deras passion för att skapa personliga, funktionella och vackra hem och utrymmen.