Hylliekrokens Golfcenter

Logomotive hade det ärofyllda uppdraget att skapa en omfattande visuell identitet för Hylliekrokens Golfcenter. Denna förtrollande oas mitt i Malmös stadspuls krävde en design som speglade dess charmiga karaktär och golfupplevelse.

Vi tog fram en logotyp som återspeglar flykten till naturen som Hylliekrokens Golfcenter erbjuder. Typsnittet Lucida Sans användes för att förmedla både elegans och modernitet. Med det kreativa användandet av färger och ikoner i logotypen skapade vi en symbol som står som en visuell inkarnation av platsens magi.

Slogan

"Träna ett slag hos oss - så behöver du färre på banan" - en slagkraftig slogan som inte bara speglar golfupplevelsen utan också skapar en känsla av gemenskap och framgång.

Omfattning

Vi utformade tryckmaterial som green-feekort, bag-tags, scorecards och flyers. Utomhus- och inomhusskyltning samt flaggor och annonser skapades för att locka och vägleda besökare på centret.

Resultat

Med vår design skapade Logomotive en identitet som fångade Hylliekrokens Golfcenters unika karaktär och atmosfär. Varumärket blev inte bara en visuell representation, utan en inbjudande portal till en värld av avkoppling och passion för golf.

Hylliekroken Golf Center har en 9-håls parkbana med undulerande greener. Banan byggdes 1965 och hålen mäter mellan 80-150 meter. Hylliekroken har årligen 100 000 besökare, mycket tack vare närheten till stadens centrum. Driving-rangen har 70 tees, varav 35 är under tak.